AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, August 10, 2009

Mimpi yang nyata


Setiap kali aku bangun dari tidur, aku cuba bayangkan semua ini masih di alam mimpi. Seperti aku akan bangun kembali dari tidur ku. Perkara yang mampu untuk aku biarkan ia berlalu dengan penuh rasa dan bayangan. Tidak perlu untuk aku fikirkan apabila aku terjaga aku dari tidur kerna hari baru untuk aku bermula.

Waktu itu tiba dan aku sedar dari mimpi ku. Pada hakikat itu aku tersentak setiap satu yang menghantui diri ku bukanlah mimpi mahupun ilusi. Realiti yang seharusnya aku hadapi. Aku tahu ia perih namun itu juga harus aku hadapi. Ku cuba untuk lelapkan mata ku, namun ia masih ketara aku berpijak dibumi nyata.

Aku tahu yang aku tak mampu harungi waktu itu, daya aku tiada. Menangis tanpa air mata. Merintih tanpa kata. Aku hilang arah, kemana harus aku berpaling. Dalam diri aku masih bertanya, adakah aku masih di alam mimpi? Jika tidak, kenapa harus aku lalui semua ini? Sampai bila ini harus berlaku? Bagaimana harus aku keluar dari percaturan?

Ku gagahi jua waktu-waktu itu walau segala dalam diri aku bagai runtuh ditimpa langit. Adakala aku riuh bagai ayam bertelur dan ada waktu aku sunyi bak angin lalu. Perasaan dan emosi memang tak menentu. Jauh di dalam diri aku percaya adanya cahaya dan kesudahan untuk mimpi yang nyata ini. Cuma persoalannya adakah aku masih mampu untuk menanti saat itu tiba?

Hari makin berlalu, siang makin jauh. Sinar gelap menerangi segenap ruang. Aku mengharap tidurku lena seperti dulu atau mungkin mimpi dan ia hanya sekadar mimpi mainan tidur. Jika ia masih belum berubah, hanya pada Tuhan aku memohon untuk memberi kekuatan dalam diri aku tempuhi setiap mimpi nyata tersebut.

4 Comments:

Blogger shahril.hussin said...

frid ..
illusi dalam seni adalah mimpi...
dari mimpi seni itu timbul...pikir yg indah2..yg cantik2...mimpi juga illusi kekadang jadi illusi terindah...yg kite sendiri tak pasti...

6:49 pm

 
Anonymous imahlenggok said...

nyah..u pernah mimpi basah dengan jejanz tak?oopss..*tekkssii

10:25 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

Ombk: Dalam mimpi jarang menjadi nyata.

Imah: Hahahaha~

10:59 pm

 
Anonymous Cik_PeaCock said...

sayang imah *tetibe! :P
hahahaha

12:24 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home