AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, January 08, 2009

11 Perkara yang...

11 perkara yang insan lain menilai dan sering menyatakannya pada aku:

1) Aku terlalu baik – Perkara yang aku sendiri tidak tahu macam mana nak respon.
2) Tua sebelum umur – Ada yang nyatakan dari segi fizikal/rupa, ada yang berdasarkan dari segi pemikiran dan ada juga kerana tingkah laku aku sendiri. Aku sendiri mengakui perkara tersebut.
3) Meletakkan hati dan perasaan sendiri selepas hati dan perasaan orang lain – Aku sebenarnya tak mampu melihat orang lain sakit hati, terasa hati, marah, kecewa dan banyak lagi. Aku akan rasa bersalah yang teramat sangat. Biar aku pendam apa yang ada dari aku buat orang lain terasa hati. Lagipun aku terlalu mengerti apa perasaan, bagaimana rasanya dan keadaan bila kita dikecewakan, disakiti secara langsung atau tidak dan apa rasa bila kita dikhianati.
4) Seorang yang serius – Aku kurang ciri-ciri humor dalam diri aku. Bukan bermaksud setiap perkara itu perlu serius bagi aku. Sebahagian dari diri aku terlalu santai. Mungkin mereka belum selami keadaan itu.
5) Hati kering – Adakalanya iya, aku memang hati kering. Terutamanya sekarang ini. Aku sudah mula malas untuk mengambil kisah apa jua keadaan yang terjadi, mahupun apa orang kata, apa yang datang, apa yang pergi, aku mula malas nak fikir. Just go with the flow. Jangan biarkan benda lain menjatuhkan semangat dan usaha aku.
6) ‘Over’ – Tergelak bila aku dengar perkataan ini. Fikir positif, kalau tak ‘over’ macam mana orang nak menonjol. Ada lagi ramai manusia lain yang ‘over’ dari aku. Tidak kira dari apa segi.
7) Membosankan – Adakalanya iya, aku memang membosankan. Bukan sebab apa, keadaan orang yang dengan aku itu cukup membuat aku menjadi bosan dan terus membosankan mereka. Jangan salahkan aku.
8) Perahsia – Ini perlu sebagai aku. Sebab aku sekarang sangat sukar untuk percayakan orang lain. Hanya beberapa perkara yang aku rasa aku tidak patut kongsi aku akan simpan sampai keadaan tertentu atau terus sampai aku mati. Kalau orang minta rahsia kecantikan, rahsia masakan dan rahsia-rahsia lain tentang kehidupan haruslah aku tidak memberitahu dan berkongsi. Sebab mereka meminta untuk berkongsi rahsia. Rahsia adalah rahsia. Simpan sendiri sahaja.
9) Sundal – Hahahahaha…teruskan dengan kata-kata itu. Baru aku rasa aku tidak baik.
10) Sinis – Yang ini aku memang mengaku. Lebih-lebih lagi dengan mereka yang asyik mengata aku tanpa sedar diri mereka sendiri. Kalau aku boleh terima kata dusta, maki dan caci, mengapa mereka tidak? Tepuk dada tanyalah diri.
11) Aku comel – Bahagian mana aku sendiri tak tahu. Ayat ambil hati sangat. Apa-apa pun terima kasih sebab mendoakan aku.

4 Comments:

Blogger CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam
kadang-kadang kita perlu berhati kering untuk teruskan idup ni

10:07 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

Salam crazy beautiful88,
Saya setuju. Kalau kita terlalu ambil kisah kata orang, kita tak mungkin dapat apa yang kita mahukan. biarlah orang kata kita kejam, tapi hakikatnya manusia lain lagi kejam terutama pada kita tanpa mereka sedari.

anyway thank you so much.
chill~

3:10 pm

 
Blogger El-Zaffril said...

Thats what you are according to other people eyes. You'll never know...

6:23 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

Yeah...
actually i've get used to it.
anyway thanks fren!

8:50 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home