AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Wednesday, January 07, 2009

Belajar membaca

Aku sedang berusaha keras untuk membaca sebuah buku hadiah dari Shah Andrew semperna hari lahir aku yang ke 24 bulan lepas.

Menurut Shah Andrew, buku tersebut yang berjudul ‘The Chocolate Run’ adalah novel yang lucu. Jadi, aku pun rasa teruja untuk membacanya. Aku telah mula membacanya hampir 2 minggu. Tidak dinafikan tentang buku tersebut, aku yang baru mula membacanya tesenyum dan tergelak sendirian di permulaan cerita.


Aku menjangka untuk selesai mambaca buku ini dalam jangka masa 3 bulan. Memang agak lama. Aku perlu untuk menitikberatkan beberapa perkara dan aktivit aku. Walaupun kata orang aku belum ada komitmen dan ada masa untuk perkara lain, sukar untuk aku menyetujuinya. Atas desakan diri sendiri, aku mengharungi hari aku dengan banyak perkara dan aktiviti. Oleh itu, aku memerlukan masa untuk menghabiskan bacaan aku itu.

Ini juga antara azam baru aku untuk tahun 2009. Membaca sebanyak mana yang aku mampu. Aku bukan pembaca yang setia atau pembaca yang baik. Bak kata kakak aku, "Kalau baca baru 5 baris then tidur, sampai tahun depan buku takkan habis baca buku tu".

4 Comments:

Blogger p.a.k.w.e. said...

okay lah tu
ada jugak tyme nak baca
PAKWE mcm dah takde tyme nak tatap baris2 ayat
sebab tak tahu mana pergi nyer semangat itu

5:58 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

itu perlunya azam baru...
membaca salah satu darinya...
elak kesunyian...

6:07 pm

 
Blogger Andrew said...

3 bulan?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10:21 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

im not a book worm...
so memang ambil masa untuk membaca...
knowing me...busy dengan banyak benda di luar...
tapi usaha tangga kejayaan...

9:43 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home