AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, December 04, 2008

Usah bertanya lagi – siti fairuz (ahmad nawab/ habsah Hassan)

Usah bertanya lagi – siti fairuz (ahmad nawab/ habsah Hassan)

Ku lindung kepiluan hati ku
Agar tiada siapa yang tahu
Di sebalik senyum mesra
Di sebalik gurau senda ku terluka
Engkau kagum melihat sikap ku
Yang tenang selalu
Tapi hakikatnya ku amat kecewa
Dalam senyum ku sengsara
( korus )
Usah berkirim salam melalui teman mu
Usah bertanya lagi tentang diri ku
Usah diungkit-ungkit kisah nan lalu
Usah kau kenangkan saat-saat manis
Yang pedih menghiris
Masih kau terlalu ku sayangi
Walau aku ingin kau kembali
Namun kerana harga diri
Biarlah ku pendam hasrat hati

Aku pernah sayangkan dia, aku pernah cintakan dia namun itu semua hanya sementara. Aku tahu dia tahu dan dia tahu yang aku tahu bahawasanya dia tahu. Tapi mungkin aku bukan yang terbaik di mata dia. Aku redha walau aku lalui sangat pahit hidup aku waktu aku ingin melupakan dia.

Teman baik aku mengerti apa yang aku rasa. Dulu mahupun sekarang. Hanya dia tahu mengapa aku begini. Mengapa aku berubah dan mengapa aku lebih kejam dari dulu. Adakah itu salah aku? Aku perlukan penjelasan.

Bertapa sakitnya bila mereka yang aku sayang menikam aku dari belakang. Aku rasa ayat itu agak kejam dari aku. Apakah yang kalian rasa apabila mereka yang kalian sayang ada perasaan pada mereka yang kalian inginkan? Apakah yang akan kalian lakukan apabila mereka sebenarnya tahu tentang perasaan aku?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bro, gua pun tgh layan lagu Siti Fairuz ni. Gua tgh cari lirik lagu ni so I accidentally terjumpa your blog. Thanx la, bro. Skrg gua boleh karaoke skali dgn Siti Fairuz.

Rilek bro, it's just life. Mmg pedih menghiris, but don't take it personally. It's God's way of making you love yourself more so that you don't have to depend on other people's love. X payah nak berdendam, bro. U don't have to hurt them back. Love them anyway, but don't expect them to love you back. If they do, cun. If not, it's ok, goodbye, thanx for the memories, then layan lagu Siti Fairuz sampai nangis.

Bro, love is inside you, x payah cari kat luar. U give other people your love, x payah nak menagih kasih kat org lain. Biar diorang yg depend on you, not the other way around.

Sori eh bro if I said something wrong, just trying to help cos I terbaca your blog. I hope u r feeling better now. Aku pun lalui benda yg sama, so aku faham what it's like. It's tough, but you're tougher than that. Peace.

2:26 pm

 
Blogger Unknown said...

Betul betul betul! Pinggan tak retak nasi tak dingin, org dah tknak..boleh blah la!

6:39 pm

 
Blogger Unknown said...

Betul betul betul! Pinggan tak retak nasi tak dingin, org dah tknak..boleh blah la!

6:40 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home