AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, January 06, 2009

Selamat Datang 2009


Selamat datang tahun 2009, tahun yang aku rasa semangat untuk diri aku telah kembali. Aku tidak mengharapkan apa yang besar pada tahun 2009 Cuma kehidupan lebih tenang dan mencapai sesuatu yang aku boleh banggakan. Namun, aku dapat rasakan 2009 adalah tahun yang memberi sesuatu yang berharga dalam hidup aku.

Tahun 2009 adalah tahun untuk aku fokus pada diri aku sahaja. Matlamat utama untuk tahun ini mendapat sesuatu yang besar untuk hidup aku dengan usaha aku sendiri.

Azam yang pertama
- Untuk mendapatkan bentuk badan yang aku rasa selesa. Walaupun aku agak keliru dengan bentuk badan aku sekarang ini tapi aku tetap mengejar bentuk badan ideal dalam tahun 2009. Jadi, aku perlu gigih dan kuat semangat ke gymnasium bagi mencapai azam tersebut.

Azam yang kedua
- Tidak mencari cinta. Sebenarnya azam ini menjadi isu antara aku dan kembar aku, Izuan. Azam sebenar aku adalah tidak mahu bercinta dalam kata lain hendak ‘Single’ untuk tahun ini. Jika tercapai, ia mungkin adalah perkara terbesar dalam hidup aku. Tapi apa yang dikatakan oleh Izuan ada betulnya. Ia datang tanpa kita duga. Cuma sukar untuk aku mencari cinta. Kalau ia datang dan keadaan itu mengizinkan, aku redha.
- Kalau aku ‘single’ maksudkan aku ada banyak masa untuk diri aku.

Azam yang ketiga
- Kurangkan aktiviti yang “mengexposekan” diri. Geli hati aku bila aku cuba untuk yakinkan diri tentang perkara ini. No comment…

Azam yang keempat
- Ini adalah azam yang terbesar untuk tahun ini. Menyempurnakan setiap azam tahun 2009. Azam yang bukan mudah untuk aku capai, tapi aku yakin dan mesti buat yang terbaik untuk capai azam ini. Sebab tahun 2008, aku tak mencapai azam yang aku tetapkan. Segalanya berubah. Bukan itu sahaja ada juga perkara yang aku tak rancang menjadi kenyataan seperti memiliki aset yang besar.

Ada juga beberapa perkara kecil yang aku ingin capai untuk tahun 2009. Aku memberi tumpuan lebih kepada yang besar kerana yang kecil itu aku yakin untuk dapat bila-bila waktu.


Aku bermohon kepada Allah supaya apa yang aku impikan menjadi kenyataan. Aku akan berusaha keras untuk capai impian aku. Juga aku mendoakan kepada teman-teman aku mencapai kebahagian dan kejayaan dalam hidup mereka. Amin!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tak nak menexpose kan diri?... u r alredi faymes now... so u shud work harder not to exposing urself...

paparazzi banyak kann... gitewww

11:21 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

hahahahaha!!!
itulah cabarannya...
berani kerana benar!!
*tetibe...

11:30 am

 
Blogger Clifford Elvin Eric said...

Boboy wish that your 2009 resolution will come true!!!!

11:02 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

thank you boboy...
and i wish you the same too...
happy new year 2009.

8:33 am

 
Blogger p.a.k.w.e. said...

boleh ke tanak expose nie
erm
PAKWE plak nak expose diri
hahahahaha
gud luck

6:00 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

alaa...
org expose kan PAKWE je...
org discreet laa...

7:18 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home