AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Saturday, January 07, 2006

i'm on PMS


aduhh pms lak time nie...tension nyerk aku...opsss guys pms tue perasaan malas sangat...bkn premenstual syndrom (ignore kalo salah eja)...suppose g library tp perut da kenyang giler...so cam malas nak g...lagi pon sejuk nyerk mlm nie...mengantuk laks...

erm aku ade something nak show...ermm poem yg member aku send...about naluri and feeling(something like that)... agak menarik la...

umphhhh…. Aku tersadai keliru…..
Saban hari aku merasakan……
Diri ini bagai tidak dijiwai……..
Seolah setiap…isi tubuh ini Hilang gelora nadi………….
Untuk sendi mendirikanku….
Merusap tiap denyutan kasih…..
kosong…Hilang… tidak bermakna lagi… sepi….
Apakah semua ini..dugaan Mu ya Allah….
Mengapa dengan hamba kerdilMu ini……

Sejenak hilang kewarasan…..
mendongak melirik yang masih dibawah…
Tak mampu di taksifkan….. kelu untuk disyairkan…..
Pekakkan lah…..biar diri tak memahami……
Darah yang mengalir memberikan kujiwa……
Degup nafas terus kehembus..…Namun minda masih merenung……..
Terus dan terus………………………
Meronta membelai tika aku…… celaru…

Renungan mu merungkaikan segalanya……….
Bisikannya ..mendahagakanku……..Nafasmu….. mendoakan ku kekuatan………
Hati keliru membaca……
Minda meneroka kedasar…………..

Hangat kucupanbibir masih terasa….
Jiwa masih kosong…… jantung seakan terkaku….
Namun rindu masih tersarang…..
Lenggok... tubuhmu… menyanyikan nada…..

Asyik jemarimu….. melirik kata….
Iman mengiramakan.. penangan…….
Usapan merantai………
Harapan masih dilagukan….
Kan kubiar….
Titipan kata…..
Sejenak terlena….
Tak mungkin Selamanya…..
Kan kuterus sujud…. ……..
Mencari erti…..
SebenarPedoman diintai…. .. …..
Merintih sejuta keampunan………….
Setulus hati……
.……………Amin…………….

poem agak touching bg aku...aku hanya insan lemah di muka bumi ini...hanya mampu bermain dengan warna hidup...cekal kan hati dan teguhkan pendirian...jangan kalah pd keadaa...jangan gentar pada cubaan...bersedia hadapi...aku akan terus gagah disini...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home