AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, December 20, 2005



hari demi hari..
aku tiada apa yg diingati..
apatah lagi...
dengan sendiri aku melewati...
perasaan sepi aku ini tidak terhenti...

semakin lama aku menangis...
mencari keupayaan didalam tangis...
hidup atau kehidupan...
cinta, kasih sayang, persahabatan, pengorbanan, kedukaan dan kehilangan..
bukan kah itu lumrah nya...
dan bukan itu yang dipinta...
apakan daya..
aku hanya insan kerdil yang mewarnai hidup tanpa warna...
dimanakah biru, apakah hijau, bagaimanakah putih, kenapakah merah, siapakah hitam dan bilakah kuning...
aku tak mampu meluah kan apatah mencorakkan...
aku hanya mampu tertanya...
dimanakah ia...
atau aku hanya mengimpikan sesuatu yang aku sendiri tak pasti....

pada masa aku serahkan...
pada hati aku luah kan...
pada kau aku sandarkan...
kasih dan sayang ku...
akan ku cuba mewarnakan hidup ku dengan mu...
segalanya lebih sempurna...
tapi aku masih tertanya...
siapakah aku disamping kau...
namun aku yakin...
aku adalah untuk kau...

ikhlas,
-frid

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home