AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, December 29, 2005

bicara hati


enggan aku menyata kan...
tapi aku perlu untuk luah kan...
biar perit ku telan..
jangan hayut diterusan...
tiada apa yang aku pinta selain kejujuran...
bukan harta jadi ukuran atau darjat sebagai sandaran...
apetah lagi usia hanya bilangan...
bukan waktu tapi kematangan....
dimana kah hati jika hadir nya penyeksaan...
hati terus hampa...

hidup yang indah hanya satu lakonan...
melankolik dan persis nya tutur tiada yang ragukan...
tapi perlukah hati tidak terendahkan?
atau pun hati hanya sekadar pinggiran...
bila hati berbicara...
mula lah semuanya...
permulaan dan akhirannya...
tp permulaan masih ada...
cuma perlu tenang hadapi segala...
tanpa keluh resah dan kecewa...
peluang dalam hidup bukan dua...
biar la lara kali kedua...
pengalaman mematang kan arah...
bukan paksa malah nyata...
didalam hati mesti besuara...

sejauh mana jeritan...
sekuat mana pekikan...
sedalam mana diselam...
setinggi mana didongak...
hati tetap bicara...

jika hati tahu erti kasih...
kenapa masih sengsara...
jika hati tahu erti cinta...
sukarkah melafaz terima kasih...
sukarkah melafaz kemaafan...
sukarkah melafaz rasa hati...
memang ego musuh dusta...
dalam hati tak pernah pudar...
tidak kenal erti setia...
ego tahu untuk mempersenda...
tak kira masa dan siapa...
hati tetap bicara...

tapi jauh disudut hati meronta...
lepas kan la diri dr sengsara...
dustanya cinta, tajam nya kata...
tiada sangka menikam jiwa...
lepas kan lah...
leraikan lah...
bahagia kan lah...
itu sahaja dipinta...
hati kecil berbicara...
lepaskan lah...

ikhlas,
-frid

mlm nie aku rase agak tenang dr mlm sebelom nyer...aku enjoy ngan ape yg aku hadapi ari nie...walau tidak sempurna...tp sudah ckp utk aku gembira...hidup disisi insan yg menghargai siapa aku...terima kasih...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home