AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, October 20, 2008

Sakti, Hati dan Tensi...

~ Budak gemuk sedang stress ~


Aku menghadapi hujung minggu yang tak berapa nak menyenangkan hati aku.

Aku tak mahu cerita yang lain selain dari kunci sakti ku hilang.

Hilang di area S.Alam. Mungkin jiwa dan fikiran aku tak berapa stabil, itu yang menyebabkan kunci sakti aku hilang. Jenuhlah aku mencari di setiap ruang yang aku jejaki di sana. Namun aku hampa.

Tapi terima kasih kepada abang aku yang sudi menghantar kunci ‘spare’ sakti aku dengan menaiki motosikalnya dari Sentul ke S.Alam. Aku bukan nak susahkan dia, tapi aku terpaksa. Kalau aku ada cara lain pasti aku sudah lakukannya sendiri.

Anyway hujung minggu aku tidaklah muram sahaja, hari yang paling aku bergembira waktu beraya / pergi rumah terbuka pada hari Sabtu. Siang harinya aku pergi ke rumah terbuka bersama rakan-rakan sekerja (Zul Rahman, Roy Irzuan dan Suzlin). Ya Ampun, aku rasa seperti aku dan Zul bawa anak-anak berjalan ke rumah terbuka. Riuh mereka berdua di bahagian tempat duduk belakang kereta. Naik bingit telinga kami berdua. Tapi tetap meriah.

Di malamnya aku pergi ke rumah teman yang baik dengan aku iaitu Garf a.k.a Dech Mohamed. Aku dapat ramai kenalan baru (padahal aku sudah kenal mereka sebelum ini cuma makin rapat di rumah terbuka tersebut). Sungguh meriah malam itu. Aku bersama Izuan ke rumahnya. Walau keadaan aku tidak begitu stabil namun aku gagahkan jua menutup keadaan aku itu. Nasib mereka semua dapat hiburkan hati aku ini.

Antara perkara yang aku sedih hujung minggu adalah aku tak dapat berjumpa dengan Nadzreeku. Sedih sangat. Hampir lebih 2 tahun aku tak jumpa dia. Terpaksalah aku tunggu untuk rancangan kitorang akan datang. MENCIK!!!!

Adalah beberapa perkara yang aku tak ingin bincangkan atau fikirkan sampai bila-bila. Sekarang yang aku tahu aku nak sibukkan diri aku dengan kerja, gym dan keluarga. Kalau aku ada nafsu nak keluar dengan kawan-kawan, baru aku keluar. Serius aku bebetul tiada ‘mood’, tak tahu sampai bila. Tapi jangan risau, aku ok!




Apalah salah aku sehingga semua ini berlaku pada aku? Kenapa hati aku begini? Aku memang tertekan...




p/s - ada perkara yang menjadi punca ini semua, tapi aku biarlah aku simpan sendiri.

2 Comments:

Blogger p.a.k.w.e. said...

ape kah perkara yg menyebabkan berlaku semua itu??

12:57 pm

 
Blogger fIcK a.k.a kaka said...

alo frid..
buruk la muka tension2 nie..
weee~

10:03 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home