AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, September 30, 2008

Selamat Hari Lebaran

Ramadhan yang ku nanti
Akan berlalu pergi
Takkan di lupa saat Ramadhan ini
Kita mencari-cari erti
Sebuah pengorbanan suci
Ikhlas dari hati
Namun Syawal akan tiba
Menyambut kemenangan semua
Berjaya mengharungi dugaan
Merentangi cabaran
Penuh dengan keikhlasan
Hanya demi Tuhan
Tiada duanya

Lebaran kian menyahut
Utusan Sillaturrahim yang terpaut
Maaf dan memaafi
Tiada lagi dendam atau iri
Buang yang keruh ambil yang jernih
Mula sebuah ikatan
Hargai sebuah pertemuan
Syukuri nikmat Tuhan
Pada setiap yang Dikuniakan

Jari ini ku susun
Memohom ampun
Atas kesilapan
Tutur bicara
Mahupun tingkah
Dalam tidak ataupun sedar
Mohon dihalalkan
Segala rezeki yang ada
Antara kita
Dan dengan keikhlasan
Ku doa kebahagian
Untuk kalian
Semperna Lebaran

Ikhlas

Frid Firdaus


Sebenarnya jauh di sudut hati, aku rasa sungguh sedih meninggalkan Ramadhan ini. Ramadhan tahun ini banyak beri nikmat pada aku. Bila aku dengar takbir raya buat aku nak menangis sebab aku akan ditinggalkan dengan kenangan yang sangat aku hargai.


Kepada teman-temanku, aku disini mohom ampun dan maaf pada setiap salah tingkah dan tutur aku yang menyinggung secara sedar atau tak, sengaja atau tak. Halalkan segala rezeki yang kita ada sepanjang kita bersama.


Semoga kalian semua berbahagia dihari lebaran ini. Aku merindui kalian semua.


1 Comments:

Blogger Unknown said...

i like......

9:25 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home