AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, September 25, 2008

Persiapan Raya Corporate Sales


Tinggal lagi beberapa hari Ramadhan akan pergi meninggalkan kita. Syawal akan tiba menyambut kemenangan umat Islam.

Aku percaya berbagai-bagai persiapan sedang dibuat oleh umat Islam. Terutamanya di Malaysia. Mesti ramai kawan-kawan aku sudah mula atau telah pun membeli belah untuk persiapan raya.

Untuk diri aku, persiapaan raya hanya pada baju melayu yang aku tempah dan biskut raya yang dibuat sendiri oleh aku, kakak aku, mama aku dan abang aku. Persiapan yang lain belum lagi ada dalam jadual aku.

Untuk baju melayu aku, aku akan post kan pic dan ceritanya sekali pada hari raya pertama.

Kali ini aku nak cerita tentang persiapan hari raya untuk pejabat aku.

Seperti tahun lalu, pejabat aku akan buat persiapan hari raya dengan perancangan rumah terbuka bahagian aku untuk tahun ini. Aku ada juga menghantar nama-nama pelanggan aku yang aku rasa perlu untuk aku jemput untuk rumah terbuka tersebut.

Semangat hari raya lebih meriah dengan perhiasan di pintu masuk pejabat aku.



Perhiasan hari raya ini adalah hasil kerja tangan pembantu tadbir di bahagian kami. Konsep seperti tahun lepas tapi rumah yang lain. Aku suka tengok rumah tu seperti rumah betul. Siap langsir, pokok-pokok, binatang dan sebagainya.



Agak ringkas tapi menarik dan diterangi cahaya lampu kelip. Dimeriahkan dengan berlatar belakangkan lagu-lagu raya. Boleh membangkitkan memori beraya dikampung.

Pada asalnya bahagian ini adalah bahagia pintu masuk ke pejabat. Terletaknya sofa untuk menunggu. Tapi semperna raya ia ditukarkan dengan tikar mengkuang. Baru ada ciri tradisional.

4 Comments:

Blogger Lidya said...

wahaa...hebat you!!~

10:32 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

Hahaha....tengok org laa...

11:09 am

 
Blogger wénkt said...

suka tgk.. hahahh

macam.. wow lawa rumah tapi rupanya rumah kecik jee

12:36 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

wenkt...haah rumah tue tak besar pun...but i like that...the guy yg buat tue memang pandai buat rumah tue...

4:29 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home