AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, September 22, 2008

Broadway Parodies Lagi Lah!

20 hb September 2008, Sabtu, Faisal mengajak aku menonton teater di KLPac. Pada mulanya dia sepatutnya pergi dengan temannya tapi disebabkan temannya ada urusan dia mengajak aku menemaninya menonton teater tersebut. Dan disebabkan juga aku adalah insan yang sungguh berminat dengan teater dan aktivit seni seangkatan dengannya.





Broadway teater ini sungguh menggelikan hati aku. Aku rasa aku antara orang yang paling kuat ketawa. Broadway ini mengisahkan beberapa perkara yang menarik tentang Malaysia. Keseluruhannya adalah menggambarkan budaya Malaysia kini. Ia sungguh menarik dan menghiburkan.

Antara babak yang paling aku suka kerana membuat aku ketawa tak terhingga adalah babak Good Morning Towel, Babak Tria menjadi artis yang bergelar Datin, Babak Merdeka Megasales, Babak Bomoh Bursa dan babak yang ada Tria. Ada satu babak tentang orang ternama yang di malam hari menjadi ratu dragged menggelikan hati aku apabila di tayangkan sebuah filem yang aku suka untuk tonton beribu kali iaitu filem To Wong Foo. Dan lagu-lagu yang digunakan adalah lagu-lagu muzikal yang agak popular antara nya lagu-lagu dalam filem Hairspray, Phantom of the opera, dan banyak lagi. Cuma lirik dan susunan muzik diubah mengikut jalan cerita setiap babak.

Aku pasti ramai yang akan terhibur dengan teater muzikal broadway ini. Dan aku sungguh kagum dengan suara setiap penyanyi/pelakon teater tersebut. Kawalan vokal yang agak baik terutama babak bomoh (penyanyi/pelakon wanita dalam babak itu). Meremang bulu roma aku dengar suara wanita tersebut.

Dibawah ini aku sertakan info yang telah aku ambil dari www.kakiseni.com tentang teater ini.


Title :
Broadway Parodies Lagi Lah!

Venue :
KLPac - Pentas 1Sentul Park, Jalan Strachan (off Jalan Ipoh)Kuala Lumpur


Date & Time :
Thu 18 - Sun 28 Sep 2008 (Tue-Sat: 8.30pm; Sun: 3pm; No show on Mon)


http://broadwayparodieslah.blogspot.com

Synopsis :
Broadway Parodies Lagi Lah!, a reprise of Broadway Parodies Lah!, is a fun-filled revue of well-known song and dance numbers, in which the lyrics have been spoofed to celebrate our uniquely Malaysian culture, characters and icons.Here's the full list of songs to be performed:
At The End of the Play ('At The End Of The Day' - Les Miserables)Food Glorious Food (Oliver!)Under The Tree Chicken with the Chili on Top ('Surrey with the Fringe' - Oklahoma) The Roti Man ('The Candy Man' - Willy Wonka) Good Morning Towels ('Good Morning Starshine' - Hair) Marina ('Maria' - West Side Story)Seventeen Going on Eighteen (The Sound of Music)Punch A Docket Or Two ('Pick A Pocket Or Two' - Oliver!)Aiyo ('Heigh Ho' - Snow White)I Like to Stay in Malaysia ('America' - West Side Story)I Just Want To Be A Dame ('There is Nothing Like a Dame' - South Pacific)Karaoke (Cabaret)We're Halfway Through The Play ('At The End Of The Day' - Les Miserables)Damansara (Oklahoma!) Shop Shop Shop (The Student Prince) Hello Datin (Hello Dolly)Tai Tai Spenders (Sweet Charity)Diamonds In Your Ears My Friend (Gentlemen Prefer Blondes)We Must Play Golf All Day ('I Could Have Danced All Night' - My Fair Lady)The Bomoh of the Bursa (The Phantom of the Opera) Tomorrow (Annie) We’re DeListed ('It’s DeLovely' - Red Hot and Blue) The Best Thing in this Show is Me ('The Best Things in Life are Free' - Good News) I’m Off to Genting in the Morning! ('I’m Getting Married' - My Fair Lady) Bodoh Lah ('Do Re Mi' - The Sound of Music)Do You Hear the Peacocks Sing ('Do You Hear the People Sing' - Les Miserables)At The End of the Play reprise ('At The End Of The Day' - Les Miserables)Featuring performances by Mia Palencia, Tria, Zeqhty Nattrah Ramli, Tabitha Kong, Janet Lee, Sarah Low, Shahila Johan, Glamorique Arshad, Ho Soon Yoon, Sham Sunder Binwani and Keith Yew. Conceived by Jason Cheong and Edna Tan, choreographed by Farah Sulaiman and written by Brian McIntyre, who is also behind the music sequence and orchestration.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

next time kita gi lagi..

8:20 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

Sure i will...
i love that...

12:09 pm

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

Pergi la...tak pernah nak ajak i!!~~

11:29 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

U nak pg ke??
ada lagi laa..
kalau u nak pg nanti ajak arab sekali...
last 28th sept...
nak tak??

10:16 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home