AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Wednesday, September 03, 2008

Puasa yang ketiga


Hari ketiga puasa,


Perut aku tak berapa sedap. Tapi aku tidak tahu apa puncanya.


Pada hari kedua semalam, perut aku berbunyi di awal pagi lagi sehingga petang. Nak dikatakan aku lapar, sesungguhnya aku tidak rasa lapar kerana sebelum ini pun jadual pemakanan aku serupa dengan berpuasa. Adakah mungkin angin? Hanya Tuhan sahaja yang tahu.


Pagi-pagi lagi aku tiba di pejabat. Aku harapkan supaya aku tidak mengantuk sewaktu di pejabat. Akan tetapi aku mula rasa mengantuk dan sukar membuka mata seawal jam 841 pagi. Apa kes?? Pelik sungguh aku. Aku cuba mencari kerja untuk dibuat supaya aku hilang rasa mengantuk. Sesungguhnya aku memang mengantuk.


Pelan aku pada bulan puasa ini untuk terus ke 'gymnasium'. Sepatutnya semalam malam aku mula ke gym, akan tetapi semalam adalah episod pertama cerita yang aku tunggu-tunggukan si saluran Star World iaitu cerita Lipstick Jungle jam 10 malam. Seperti kebiasan di bulan-bulan puasa, aku bertanggungjawab untuk mengemas dapur setelah berbuka. Cuci semua pinggan, mangkuk, periuk, kuali dan sebagainya.


Dengan bingkasnya aku ke dapur dan menguruskan dapur aku dengan begitu pantas. Terus aku ke bilik mandi untuk mandi sebelum menonton Lipstick Jungle. Aku memang gemar cerita berkonsep dan genre seperti ini. Watak paling aku suka adalah watak Victory Ford. Kita akan tahu kenapa kemudian. Tak sabar nak tengok episod akan datang minggu hadapan.


Hari ini aku relaks sedikit kerana AGM aku ada mesyuarat di luar bersama Pengurus dan pelanggan. Untuk pengetahuan, aku adalah Eksekutif Akaun (Akaun adalah pelanggan2 yang perlu aku jaga bukan akaun dalam bentuk nombor seperti disekolah) dan pada masa yang sama aku juga bekerja rapat dengan AGM serta seorang pekerja yang bernama Lidya. Aku seolah-olah Pembantu Peribadi untuk AGM. Adakalanya aku dapati aku lebih berbakat dalam PA daripada Sales dan Account Management. Aku memang telah dilatih menjadi 'multitasking' sejak aku belajar lagi. Anugerah dari Tuhan perlu aku praktikkan dengan betul


Malam puasa ketiga ini mungkin aku akan ke gym. Aku perlu ke gym. Kuatkanlah semangat aku ini.

7 Comments:

Blogger Lidya said...

lidya adelah seorang tukang karut bagi frid firdaus.. firdaus adalah tukang mengarut bg bos nyer.. firdaus juga lebih dikenali sebagai KR--Lidya

10:27 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

Hey!! Lid...
I bukan KR erk..
sebab i bukan secretary..
i kalau secretary pun bukan cam KR...i sexytary tau...

10:55 am

 
Blogger fIcK a.k.a kaka said...

HOHOH~
SO PE KATA SHARE UR TALENT YANG TERSEMBUNYI TUH..
AT LEAST SEMUA ORG TAHU..
HOHOHOH

3:51 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

Alamak...
kalau yg tak tesembunyi rasa orang tau...
seperti:
1) memasak
2) Menari
3) Mengarang
4) Berlakon

yang tersembunyi mungkin... bitching kot...

ntah laa...tak tau nak jawab camner...fick...fick..

12:43 pm

 
Blogger fIcK a.k.a kaka said...

hohoho..
bitching??
tu perangai bwat2 je tuh...
hohohoh..

tak pe..explore la slow2..
then pasti jumpa nye~

5:21 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

hahahah...
ok...saya akan cari...
saya memang yakin pasti ada...

8:22 pm

 
Blogger irfan said...

salam ramdhan al-mubarak kepada kamu

11:25 pm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home