AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, February 19, 2008

waktu ini...

aku percaya dengan diri aku. aku juga percaya apa yang ada untuk aku adalah yang terbaik untuk aku dan akan aku buat yang terbaik untuk itu. Jangan sesekali aku lupa walau jauh mana aku pergi, walau tinggi mana kedudukan aku, aku sentiasa hargai insan-insan yang banyak memberi dorongan samada secara langsung atau tidak, secara baik atau sebaliknya, secara ikhlas atau sekadar terpaksa. Mereka lah yang banyak memberi kekuatan dalaman untuk aku teruskan hidup yang penuh dengan cabaran, hasad dengki, pengkhianatan, kejayaan, kegembiraan dan sebagainya.

Ada masanya aku bagai tak mengerti erti sebuah cinta, apa makna sebenar persahabatan dan perhubungan. Tapi dengan ikhlas aku memberi yang terbaik untuk semua itu. Aku tetap seperti aku yang menghormati insan lain tak kira sahabat, kekasih, keluarga mahupun musuh.

Aku teringat satu statement dari filem Arisan, scene arisan cantik (polkadot dot is back) yang ‘diorganize’ oleh andi. Maksud ayat tu ala-ala gini “tak semua barang yang ada boleh di gunakan, ia sekadar hiasan”. Semua orang ada hak untuk interpret statement ini. So aku tak nak la cakap apa yang aku fikirkan.

Di lihat ke langit,
bintang itu yang pertama ku lihat,
bila ku lelap mataku,
bintang itu yang pertama ku lihat,
bila ku buka mata ini,
bayangan bintang itu tetap ku lihat,
tak pernah ku sangka,
dalam tidak sedar ku merinduinya,
tanpa sebarang kata,
ku luah,
rasa hati dan cinta,

jangan diungkit kisah silam,
kerna itu akan melukakan,
juah di sudut hati kata tidak,
ia tetap menyakitkan,
telan lah walau perit,
luahkan kalau sakit,
hanya terbaik,
supaya tidak lukakan hati,
untuk bintang ku,
itulah yang satu,

sakti cinta kan nino saorang. Nggak ada yang lain. Huhuhuhu….

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nino rindu sama sakti!

you know..

7:46 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

inikah oh namanya...
insan sedang jatuh cinta...
mengapa.... uh! uh!

11:45 am

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

ohhh jatuh cinta diam-diam yer?? sejak bila pandai berahsia-rahsia dgn i nih?? sentap!!

siapa sakti?? siapa nino?? siapa you know??

yerr...i tau..i da tak penting sekarang...biarlah batu belah batu terlingkup telan i!! *sambil lap ayaq mata kat hujung lengan baju kedah i

1:39 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

lap ayaq mata ka...perah susu kat daun pisang...ishh...tak sesuai untuk tontonan umum...

1:46 am

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

motif?? i da takder susu nak diperah ok *matila reveal

lain la u...lemak berkrim disukai ramai...kan?? sapela i nih...tetk seciput jerr

bukan macam u...tetek nasik lemak 2 ringgit *larikkkkkkkkkkk!

1:47 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home