AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, December 31, 2007

wonderful year 2007

Post kali ini aku nak cerita sket apa yang aku da h buat sepanjang tahun 2007. actually 2007 ni banyak kenangan terbaik yang pernah aku lalui dalam hidup aku. (jap…ayat cam sama je). Bukan itu sahaja, aku boleh katakana tahun merupakan tahun yang terbaik dalam hidup aku. Terbaik dari segi pendidikan, kejaya, persahabatan, percintaan, diri aku sendiri dan also family.

Now let’s talk about what I have reached in 2007.

Fyi, list kat bawah ni adalah yang paling aku takkan lupa mengenai 2007:-

1) hidup aku bersama-sama dengan insan-insan terbaik dan paling aku sayang sampai bila-bila – NADIA, RYNA, LISSA and SHAH. Banyak yang kitorang lalui bersama sepanjang 2007. tengok wayang lambat 1 jam lebih, dok melepak pepg kat oldtown café, dan banyak lagi la…. Tp sedih la…for this new year Nadia takde kat sini. Now she’s in Birmingham with her twin sister, Tassha and Haniyyah. Kalau tahun lepas kitorang selalu g tgk show Shah kat Sunway. But this year tak dapat hang out together lagi.

2) Aku dapat mencapai kejayaan dalam BBA(Hons) major in Marketing With Multimedia. Perkara yang tak pernah aku jangkakan satu ketika dulu aku dapat capai. Dan akhirnya aku dapat pada 2007. syukur Alhamdulillah. Bukan itu sahaja, aku mencapai target aku dalam CGPA setelah ia jatuh merundum cam bursa saham Malaysia satu ketika dulu. di hari convocation lak, aku menerima ijazah bersama-sama teman-teman yang aku sayang (mereka-mereka di atas). Happy sangat!!!

3) Then aku dapat mula kan kerjaya aku dalam tahun 2007 gak. After 2 months aku grad, aku di panggil untuk interview dan terus berkerja dengan sebuah syarikat yang besar di Malaysia ini. Walau aku tidak dapat berkerja di bahagian yang aku inginkan, namun aku rasa happy dan enjoy dengan kerja aku sekarang ini. Dan aku tinggal 2 bulan untuk confirm. InsyaAllah aku akan buat yang terbaik untuk kerjaya aku ini.

4) Tahun 2007 jugak aku menjangkakan aku dapat guna kete sendiri. Akhirnya aku dapat juga kereta sendiri. Walau bukan yang aku impikan, tapi aku percaya ada hikmah di sebalik ini dan aku tau ape. Sebab kereta itu da nak abes bayar, lagi setahun abes la loan kete. Yeay! Rezeki sangat kan.

5) Ini juga yang aku paling tak jangka. Memang dah plan, tapi tak sangka leh dapat dalam tahun ini juga. Iaitu register club, I mean gym. Gym lah tempat aku hilangkan kesunyian, tension, happy dan sebagianya. I put the bad things to +ve activity.

6) Yang ini paling membanggakan aku. Aku hanya bercinta dengan seorang insan pada 2007. walau dia orang paling aku sayang dan aku takut akan kehilangan dia, namun ia tak kekal seperti yang aku harapkan. After 6 months perhubungan ini, dia menghilang tanpa berita. Dan after 6 months menghilang, baru la dia datang balik menagih cinta lama. Maafkan aku, tiada lagi cinta di hati aku. Sehingga kini, masih belum ada cinta untuk aku terima dari mana-mana insan. And I am looking forward 2008, mana lah tau ada orang leh buka pintu hati aku menerima cinta insan lain.

7) Dan aku dapat anak lelaki bernama airil zafran. He is so sweet. Even dia anak abg aku, tapi dia da cam anak aku sendiri. I love him so much.



Actually ada beberapa perkara lagi yang aku rasa nak share. Tapi sebab hari ini cam tak sempat. Plan for today seriously pack. Jap lg nak g Shah Alam, then kene pg gym sebab aku da skipped 2 days session then mlm ada party kat umah Boboy. Itu kena pergi sebab lama tak jumpa kawan-kawan yang lain kat sana. Tapi aku nak pakai baju ape erk mlm ni? Pening……

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HePi Nu Ye BrO ...

(nIcE bItCh KaTa-NyA kAn KaN kAn)

LArIkkKkKK !

10:43 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

kureng tol ko sean...
anyway happy new year also...
=P

10:50 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home