AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, January 24, 2008

warkah untuk bintang

~ hargai diri ini seadanya~

Sepanjang jalan yang kita lalui, pasti kita lihat langit. Mencari-cari di mana bintang itu. Adakah ia masih bercahaya atau telah hilang di sebalik malam kelam. Merindu cahaya untuk diri ini bagai menanti sekuntum bunga mekar tanpa layu.

Ayoo belum apa-apa dah jiwang karat. Anyway aku busy sangat awal tahun ini. Banyak lah yang harus aku buat. Kerja kat ofis lagi, meeting sana sini, presentation sana sini, dan macam-macam lagi la. Kalau tak salah aku da hamper 2 minggu aku tak pergi gym. Sebab aku terlalu busy dengan kerja aku. Next week aku ada presentation untuk business plan 2008. sebelum nak present tu pun dah cukup menyeksakan. Wrong figure la apa la. Pening tau kepala ini. Even aku cuti pun kene turun gak ofis nak siapkan semua tu.

Kali ini tak banyak yang aku rsaa menarik nak share kat blog aku ni. Cuma aku terlalu busy ngan kerja aku dan beberapa hal lain seperti yang tak perlu aku jelaskan. I just wanna say here I’m so sorry especially to Izuan, Amirul and others. I really can’t hang out with you guys since I am so damn busy. But when everything is settling down, we will enjoy like before ok. rindu lah nak lepak ngan korang semua. Tapi keadaan tak mengizinkan itu.

Teman Terulung - Anuar Zain


Bila bertaut senyuman

Mata berlirikan

Memancarkan keluhuran

Cerah kesederhanaan mu

Seindah kejujuranmu


Detik seia sejiwa

Terungkap setia

Tiada upaya sepi

Maka kudup penantianku

Hadirnya teman sejati


Melangkah kita menjejak mimpi

Bahgia berdiri dengan mu di sisi

Harapan kita meniti hari

Sentiasa seiring


Chorus :

Paling agung teman terulung

Tenunan emas sayap hidupku

Tak ingin ku undur bertamu

Bertakhta teguh

Ke akhir waktu

“Lagu Kita”. Sentiasa ada dalam ingatan. Takkan pernah hilang walau sesaat. Biar ia menjadi bintang ku. Kerna dalam seribu bintang, hanya bintang itu yang mampu aku gapai. Walau bulan terang di langit, walau mentari indah bersinar, namun bintang itu peneman hidup ku.

Itulah cerita “WARKAH UNTUK BINTANG”….Blehh??? =P

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sehebat mana pun rintangan dan halangan yang datang, kita kena sentiasa beringat bahawa setiap dugaan itu ada hikmahnya.. DIA tidak akan menjadikan sesuatu kejadian itu tanpa sebab.. kita sebagai manusia harus bijak dalam membuat keputusan. kadangkala kita rasakan bahawa keputusan itu sudah cukup memberi kepuasan pada diri kita.. namun.. sebenarnya kita mampu untuk mendapat lebih daripada itu.. ye la.. kekadang kita sendiri pun tak sedar kann..

dalam hidup ini, kita selalu memikirkan apa orang lain kata berdasarkan dengan apa yang kita lakukan.. adakala kita terlalu nk menjaga hati dan perasaan orang lain.. malangnya kesempatan itu sering disalah ertikan dan menyebabkan org lain mudah untuk mengambil kesempatan ke atas kita.. tapi kalau kta pikirkan balik.. ada baiknya.. sebab ia dapat mengajar kita erti kehidupan dan menjadikan kita lebih matang.. cuma seleps ini kita kena lebih berhati-hati agar perkara yang sama tidak berulang lagi..

bintang...
yakin dan percaya..
selagi bintang itu mampu memberikan sinaran.. selagi itulah ia bisa menjadi peneman... andai kata suatu hari nnt bintang itu tidak mampu untuk bersinar lagi, janganlah kita kesal sebab kita hanya mampu berdoa supaya hayat ini akan berpanjangan untuk kita dapat bersamanya sampai bila-bila..

erm.. dh mcm blog sendiri la plak.. hehehe..

nway.. gud luck! take care!

FROM:
Teman Terulung
u know...

7:01 am

 
Anonymous Anonymous said...

LeLaKi BeKeRjAyA kAtA-NyA *bLuShEd*

TiMe MgMt MeStI pOwEr MaKlUmLeR mNc KaN kAn KaN....OrG yG tErsAyAnG tU kIrE mNc GaK KeR?

bTw WoRk SmArT & pRiOrItIsE dAtElINe BuT nEvEr EvEr WoRk HaRd As OnLy GeEK dOeS tHaT.

bTw BiTcHeS lIkE mE gEt ThINgS dOnE wItHoUt LiFtInG a FiNgEr*WiNk*

9:33 pm

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

This comment has been removed by the author.

5:02 pm

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

YAY...I suke lagu nih *tetibe

Seandainya bintang yang selama ni menerangi hidup you telah pudar warnanya seperti baju zara yang u pakai untuk tido tu *ops*, jangan risau kerana cahaya indah dari bontot kunang-kunang ni *sambil tuding jari kat bontot sendiri* akan menerangi perjalanan hidup you...bleyy?? *larikkkkkkkkk!!

teman terulung ker i??
tapi yang pasti i'm the lucky one sebab dapat kawan mcm you...

kunang-kunang berbontot seksa~~

5:07 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

anonymous - walau jauh diri ini pergi...bintang itu tetap di hati, walau sukar jalani hidup ini, di tempuh bersama, biarlah mereka mengambil kesempatan tapi tak pernah ada dendam dalam diri. kerna diri ini percaya ada hikmah di sebalik semua itu. InsyaAllah~

sean bratz - ye la...i nie workaholic bitch + tough bitch + nice bitch...lalalalal~

izuan si kunang-kunang - tepuk dada, tanya hati...kalau nak lebih baik tepuk dada tanya iman...sebab kalau selera tue more to nafsu...

10:22 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home