AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, February 05, 2008

Gelisah

Kebelakangan ini emosi dan perasaan aku tak menentu. Kejap aku rasa happy, kejap aku rasa sedih teramat sangat. Aku sendiri pun tak faham kenapa itu mesti berlaku. Dan yang paling buat aku makin tak faham kenapa aku berada dalam keadaan tak sehat. Maybe sebab aku terlalu sibuk dengan kerja, kerja and kerja…..

Pada Bintang

Bila aku berdiri,
Seperti kaku kaki ini,
Dengan kudrat diri,
Aku harungi sendirian,
Bagai aku hanyut arus,
Mencari tempat berpaut,

Sejauh mana dahan itu,
Sederas mana arus itu,
aku tetap capai dengan tangan kecil ku,
biar berat yang di pikul,
yakin lah aku mampu,
ku berdiri walau kelu,
tika ku rebah di muka arus,

di kala bintang samar di langit,
aku melihat dengan sepi,
meskipun berat hati ini,
tak pernah aku ragui,
kerna aku percaya pada diri
tulus hati ku memberi,
pada mu bintang hati,
akan ku pendam rindu,
hanya pada mu…..


otak aku da stuck!!!!!! Takleh nak sambung lagi. MENCIK!!!!!!!!!!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

pertama kali berjumpa denganmu kekasihku
dunia seolah kan runtuh
makan pun tak enak tidurku pun tiada nyenyak
selalu teringat oh dirimu..

inikah oh namanya
insan sedang jatuh cinta
mengapa..
semua begitu
indah di lihat
begitu sedap dipandang
seolah
ku ingin slalu tersenyum
tapi ah aku malu..
padamu..

aku malu
aku malu
aku malu

tiap kata kau ucapkan
terasa indah saja
selalu teringat dan tak lupa
kau katakan kau sayang
pada diriku kasihku
masih banyak lagi rayuanmu..

inikah oh namanya
insan sedang jatuh cinta
mengapa..
semua begitu
indah di lihat
begitu sedap dipandang
seolah
ku ingin slalu tersenyum
tapi ah aku malu..
padamu..

aku malu
aku malu
aku malu

FROM: Teman Terulung...

11:50 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

I missed my love -
FROM SAKTI

11:52 pm

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

GELISAH dan bermimpi
di angkasa berduri
tidak bisa berdiri
namun aku gagahi....

berkejaran BINTANG di lautan
nafas kesesakan
membilang RINDU dendam
JANGAN hilang punca

bercerita pada isi alam
PERITNYA PERCINTAAN...
mengapa aku rela
menahan DERITA

sebelum tirai DUSTA
menjadi raja asmara
GELISAH mimpi datang
usahlah percaya....

*matila tetiba emo+jiwang leyy??

PS: Kalau gelisah, bawak-bawak la istighfar dan baca Al-Quran selalu....

6:56 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

perlu ker...
tetibe lak lizuan hanim kuar kan...
hahahaha~

8:45 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home