AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, July 07, 2008

cinta dibayangi waktu


Ku lihat bulan di langit
Ku pinta terangi gelap ku
Ku kira bintang di angkasa
Ku harap dapat temani sunyi ku
Bila ku rasa bahang mentari
Ku mohon ia sampai ke petang hari ku
Ratapi sebuah kisah yang pilu
Tak pernah ku sangka tangisan penuh syahdu
Biar setiap yang dihitung itu
Bukan perhitungan waktu
Sesak hela nafas
Aku masih menyeru
Sebuah kisah cinta dibayangi waktu

Kasih ku

Waktu kian berlalu pergi
Tanpa sebuah cinta menemani
Bersendirian sepi sendiri
Di cuba ungkapi
Namun tiada kata bisa berperi
Aku tunggu…
Bulan tetap di langit
Awan semakin berarak pergi
Dulunya panas mentari
Kini hujan pula berhenti
Aku percaya masa tidak mungkin akan berhenti
Hanya pada saat aku pergi
Ruang cinta masih abadi

Aku resah
Ku lihat langit
Bulan tidak bulat lagi
Bintang tidak beribu
Matahari tidak secerah dulu
Harapan pada waktu
Berbunga sebuah kisah cinta
Walau aku tahu
Cinta aku
Tiada lain
Hanya diri ku…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home