AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Monday, November 05, 2007

alahai...kerja

sejak aku mula kerja. masa untuk diri aku sendiri sudah kurang berbanding dengan masa aku masih belajar. Yang menjadi mangsa adalah kawan-kawan aku yang rapat dengan aku. sehinggakan sebilangan daripada mereka terutamanya si Kunang-kunang (IZUAN) dan kupu-kupu (DINO) ; aku sudah berubah sejak aku mula bekerja. aku mengaku yang hidup aku sekarang berbeza sedikit dengan kehidupan aku sebelum ini. nak buat macam mana. itulah hakikat kehidupan. manusia berubah...

ini baru permulaan kerjaya aku. Aku percaya akan lebih berada dalam keadaan yang sibuk apabila kerja aku yang sedang aku mula untuk uruskan berada di atas tangan aku sepenuhnya.

Daripada apa yang aku hadapi sekarang ini. Aku yakin aku mampu untuk melakukan kerja aku ini. Aku mengharapkan doa dan usaha untuk aku lebih mudah dan bersedia dengan segala cabaran kelak. Setiap apa yang kita lakukan ada baik dan buruknya. Cuma bagaimana kita hadapinya.

Perkara yang menarik berlaku dalam hidup aku buat masa beberapa ketika ini adalah aku sudah miliki kereta sendiri, mengenali kawan-kawan baru di MTTP dan juga di pejabat aku. (banyak perkara yang menarik di pejabat aku…hahahahah….*matilah….)

Kalau nak cerita pasal cinta. Ermmm… aku tak nafikan aku rasa sunyi sendirian. Tapi aku takut untuk bercinta lagi. Lebih-lebih lagi bila aku sudah mulakan kehidupan aku yang baru (aku bekerja, tiada masa, dan sebagainya). Agak serik untuk berlaku perkara-perkara yang pernah berlaku dalam hidup aku sebelum ini (hal-hal berkaitan duit…faham-fahamlah sendiri). Lagi satu hal-hal berkaitan masa ini. Tapi kalau masa dan seru itu sudah tiba. Apa harus aku tunggu. Betul tak?

Kalau tak salah aku sudah kemaskini raya punya terbitan, jadi kali fasal kerja sahajalah. Tapi buat masa sekarang ini tiada apa yang menariklah. Cuma apa yang terjadi disebalik aku mula kerja yang buat aku pening sedikit.

7 Comments:

Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

sayang...bila u nak update??

sayang...bila u nak kuar makan nasik lemak dgn i??

sayang...bila u nak tido rumah i lagi??

sayang...i rindu kat u...

motif??

hiks~

12:28 am

 
Blogger Andrew said...

lari frid!!!! lari jauh-jauh!!! :p

3:27 pm

 
Blogger Frid Firdaus said...

ya ampun!!!!!!!!!!!!!
shah...i takde kaki nak lari da nie...semua da tetinggal kat belakang...adehhh~

9:33 pm

 
Blogger Izuan Kunang-Kunang said...

motif lari??? u nak i kejar u jugak ker shah??

9:21 pm

 
Blogger MunMun P@nda said...

heyyooo frid!!!ehehe....

10:09 am

 
Blogger Frid Firdaus said...

hye mun~~

5:09 pm

 
Blogger Endi said...

Kerja yang semangat gak ada ruginya !

__________________________________________
Easy money easy job
http://www.newinvestasi.com
Penghasilan sangat menjajikan via kerja di internet.
http://www.go-kerja.com

9:08 am

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home