AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Tuesday, October 09, 2007

kisah kerja...

sejak aku mula kerja...banyak perkara yang aku jarang lakukan...seperti 'hang out' dengan teman-teman rapat aku seperti Dino, Izuan, Lan, Boboy...yang paling penting adalah Nadia...maafkan aku sebab sukar untuk jumpa korang atau contact korang...buat masa sebulan ini aku terlalu sibuk ngan kerja luar, training dan kursus...jadi sukar untuk aku bersama kalian semua...walaupun aku tak sempat nak luangkan masa atau hubungi orang-orang yang aku sayang...aku harap korang faham keadaan aku sekarang...kehidupan yang tak menentu buat masa sekarang...huuhuhuhu
2 hari ini aku training kat exchange Jalan TAR...hari ini aku turun 'site'...ikut technical assistant buat maintenance kat area semarak...bukan mudah kerja sebagai technical assistant tempat aku berkerja walau bukan bahagian aku...sebab mereka perlu teliti order dan cari kabinet yang perlu...kesan kerosakan melalui port yang ada pada kabinet...kemudian check tiang-tiang telefon...paling menyedihkan dan menyusahkan pihak kami dan pelanggan yang menyebabkan pelanggan selalu menyalahkan kami adalah kehilangan dan kecurian kabel yang semakin merisaukan...lagi-lagi nak raya....bukan apa...semasa aku ikut mereka buat maintenance...lalu seorang pelanggan...dia berhenti dan menanyakan kenapa rumah dia tiada talian sejak 2 minggu lepas...selidik punya selidik rupanya kabel yang baru digantikan atas sebab di curi....di potong lagi sekali...apa kejadahnya pencuri kabel ini...
lagi beberapa hari nak menyambut syawal...aku rindu suasana kampung aku dulu...tahun ini buat kali ke 3 aku dan famili aku tak balik kampung...sebab aku dan mama tak ada cuti...lagi ayah baru keluar hospital...ayah tak boleh nak jalan jauh sangat...sebab masih dalam pemulihan...
sebenarnye aku gementar nak pakai baju melayu tahun ini...ada kenangan la...tapi nak buat macam mana...aku terpaksa juga pakai...huhuhuh...
nanti aku sambung balik lah...aku penat lah...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home