AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Sunday, April 01, 2007

patah tumbuh kehidupan

for this 1st april 2007, aku jumpe semangat aku balik utk buka balik blog aku...sepanjang beberapa ketika aku tak update blog nie...macam-macam aku belajar dalam hidup aku...
*****************
actually ada reason aku bukak balik blog nie...and aku realised something that this blog adalah teman sejati aku...ini je tempat yg boleh aku luah kan perasaan aku...aku da kehilangan seorang sahabat yg paling aku syg...
****************
since beberapa hari lalu...aku mula belajar utk hidup sendiri seperti dulu...namun aku lebih berkeyakinan sekarang...bukan kerana aku ingin sendiri tp keadaan membuat kan aku begitu....
****************
aku juga belajar tentang erti pengorbanan...terutamanya dalam perhubungan dan persahabatan...to have something u need to lose something...memang bukan mudah utk korban sesuatu yg bermakna tapi itu la yg perlu kita lakukan...tp aku yakin, insyaAllah kita akan dapat kebahagiaan...dan juga seperti pepatah melayu...patah tumbuh hilang berganti...walau tak sesempurna atau sehebat dulu..namun pasti ada yg lebih baik dari sebelum nya...yakin pada diri dan jangan mudah mengalah...
***************
persahabatan adalah kasih sayang...walau bukan cinta...tp ia utk selamanya...namun kenapa perlu ada perpisahan yg tak direla kan? apa keikhlasan ini penghalang? bukan kah lebih mudah dari cinta? mengapa perlu ada rasa cinta dan ingin memiliki dalam persahabatan? bukankah persahabatan lebih besar kuasa nya dari cinta? namun itu semua terjadi...aku redha
**************
lately aku busy btol ngan show...bulan 3 lepas aku ada byk gile show...dalam seminggu ada 3 show...penat tue memang penat since aku da dok umah nie kan...tp aku enjoy....sebab aku da mula fokus pada kerja aku dr aku hanya di buai mimpi...dan di sebab kesibukan aku gak la aku dapat lupa kan apa yg mungkin aku rasa...rasa rindu...rasa bosan...dan byk lagi la...bulan 4 nie pon alhamdulillah aku byk gak urusan yg perlu aku urus kan...keadaan seperti tahu apa yg terbaik utk aku...
**************
aku rindu la pada mu...
**************

**************************************************************************

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home