AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Thursday, October 26, 2006

puasa dan raya

sepanjang bulan puase....aku bebtol busy....mane tak nyer...aku ade exam sepanjang bulan pose tue...

sebuk la ngan study...final assignments for that trimester...ermm so tak sempat nak update blog...

aku memang menanti kan bulan puase...serius dan ikhlas aku ckp kan...sebab aku tau bulan puase la byk perkara baik berlaku... dan ia berlaku keatas aku...

aku happy sgt bulan puase ni....bukan takat personal life aku...tp exam pun tak pressure cam exam sebelum nie....dan aku lebih tenang dari selalu....

dan buat aku happy lg...handphone aku buat hal...dan aku tukar handphone baru...rezeki dtg....da la hp yg aku idam idam kan selama ini....

hubungan aku ngan pa makin baik...dan aku happy dengan dia....

aku dpt jumpe kamal juga...dan byk lagi la...penat nak citer...

tp ade mende sedih actually...aku tak sempat tempah baju raya....tue yg sedih sgt tau...aku tak sempat nak buat preparation ape2 pon raya thn nie...sedih nyerk...

dan aku teringat something...aku pernah kene tegur ngan sorang kwn aku...actually bukan D jerk yg tegur ramai gak la psl blog nie...die kate life aku nie sedih sgt...takde mende gembira ke...
aku sebenarnye susah nak share happy sebab happy aku share ngan org yg buat aku happy jerk...tp sedih nie biase nyerk takde sape nak layan...so kat sini jerk la aku citer sedih dan marah aku...sebab aku tak reti nak tunjuk perasaan tue kat org lain...

aku abes exam 10 hari sebelum raya...memang tak sempat nak buat ape2....

then raya aku pakai baju raya tahun lepas...tp aku ubah style sket...

mane tak nyerk...baju tue ramai yg pakai utk function...so aku kene la ubah sket gaya baju tue....

thanks to my sister...aku dpt kasut lagi...sebulan nie aku da beli 2 kasut... tambah koleksi kasut aku...satu aku beli sembonia...satu lg converse....ganti kasut merah aku yg da hancur setelah 4 thn aku pakai....

umah pon aku tak sempat nak chat...byk la perancangan aku tak sempat aku laksanakan...

raya pertama...aku solat kat masjid belakang umah aku...

then aku pg umah nenek sedara aku kat keramat...pastuh balik umah aku tidor sampai malam... then malam aku g umah cno anta makanan raya ngan kuih raya...die tak balik sabah sebab keje...lg pon sumer ade kat sana...kira beraya la gak...then aku balik umah tido....aku bangun kol 2 ptg...

raya kedua aku da bangun...lapa nie...aku makan roti canai...3 keping...perut memulas sakit...then kol 5 aku tido lagi...ermm bosan nyerk hidup aku camnie...mlm tue g tgk wayang citer diva popular ngan adik beradik aku ngan anak angkat mak aku....

raya ketiga still tak g memane dok umah tido...

kesimpulan nye raya tahun nie raya yg membosan kan...

tp thanks to my buddy justin...sebab teman kan aku on9 hari-hari raya nie...kalo tak lg la bosan hidup aku....

anyway nak ucap kan SELAMAT HARI RAYA...MAAF ZAHIR DAN BATIN...HALAL KAN SEGALA REZEKI YG ADE...AKU DOAKAN KALIAN SEMUA BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT....


p/s nak upload pic...tp ade prob...later aku upload la pic...

miss my pa....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home