AKU BUKAN MALAIKAT, AKU BUKAN NABI & AKU BUKAN SYAITAN

Friday, September 29, 2006

If Only....

i just watched one movie kat starmovie...and for the second time after ungu violet...i cried bile tengok movie tue...

its really really touch my heart...kalau la aku dalam keadaan Ian...aku sure buat ape yang di buat utk bukti kan cinta ku pada samantha....

the movie shows apa yang perlu buat dlm cinta...appreciate our relationship..appreciate our love...appreciate a person who we love and feel how to love and to be love...

kenape manusia sukar untuk hargai sesebuah perhubungan...and why must people look at their ego and scare to tell what they feel...

and for me Ian somehow die cam aku ckp...takut utk luah kan cinta die pada samantha...and like samantha said...."you put me as a 2nd priority after your work...." perkara nie selalu berlaku...but why must all this happened....and after die mimpi like a dejavu...and baru sedar yang die perlu hargai cinta dia...kenape selepas keadaan tue br nak sedar...kenapa sukar utk hargai sebelum nyer...akhir nya yg jd mangsa adalah samantha...merasai kehilangan Ian...walau pun bukan mengikut keadaan sebenar...

actually this movie pon cam tahu ape yg aku rase skang nie...sebab aku cam terikut instinct utk tgk movie nie even ada movie lain...and it was true...aku rase perasaan itu...dengan keadaan yang aku alami...dan sometimes aku ingat letak kan diri aku di tempat Ian dan Samantha...rasa bagaimana perasaan kehilangan cinta dengan keadaan yang tidak dikehendaki....

oh God..aku tak tau la...memang effect aku la citer tue... tajuk citer tue If Only...lakonan Jennifer Love Hewwit and Paul Nicholls....



and org yg saksi kan segalanya adalah pemandu teksi...ermm...i just remembered the last word yg taxi driver tue ckp kat Ian...if you love her just show ur love...show ur love....


i dont know why...maybe aku terlalu cinta kan die...dan aku takut rase cam ape yg Ian and Samantha rase at the beginning and the end of the story......

and this movie tunjuk yg lelaki jerk selalu menangis rather than the girl...because that guy rase camner die hilang orang yg plg die cinta....and aku takut.... eally really really scared kalo itu berlaku in any situation...

and its true when someone we love takde bersama kita or somehow we lost them baru kita rasa menghargai dan mahu kan dia kembali....tp kenape bila die selalu bersama...kita mula rasa gelisah dan mahukan ruang utk kita...dan bg aku sendiri tak salah untuk memiliki ruang...tp jgn sampai ruang hati itu kosong tanpa dia....dan jgn die rase kekosongan dalam ruang dia....

kira Ian beruntung sebab boleh nampak ape yang akan terjadi...at least die tak terlambat utk bebuat semua itu....and spend of his time ngan Samantha...tp yg tak tau ape yg akan jadi...i don't have any idea...just show ur love everytime u have a chance to do that....


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home